Najčastejšie diagnózy

Bolesti chrbtice a kĺbov rôznej príčiny

Bolesti krčnej, hrudnej a bedrovej chrbtice pozná väčšina z nás – niekedy aj viackrát za život. Bolestivé poruchy chrbtice a kĺbov sú závažné tým, že sú veľmi časté, spôsobujú ekonomické straty jednotlivcom aj firmám, človeku strpčujú život celé mesiace a niekedy až roky. Príčiny bolesti bývajú rôzne – napr. úraz v minulosti, poruchy platničiek zistené na CT vyšetrení  alebo magnetickou rezonanciou, svalová dysbalancia, nesprávne držanie tela, nedostatok pohybu, sedavé zamestnanie, dlhodobé šoférovanie, sedenie za počítačom, nevyhovujúca práca v strese, osteoporóza a iné. Menej často sú bolesti chrbtice príznakom iného ochorenia, preneseného z vnútorných orgánov a iné súvislosti. Preto pred začiatkom liečby je samozrejmosťou vertebrologické vyšetrenie chrbtice a kĺbov na prítomnosť prípadných blokád, svalových zmien, poruchy funkcie kĺbov, platničiek a podobne.

Liečené prípady: bolesti chrbtice: krčnej, hrudnej, bedrovej (bolesti krížov), poruchy platničiek, poúrazové aj pooperačné stavy chrbtice, po vykĺbeniach alebo zlomeninách dolných a horných končatín, degeneratívne zmeny (výrastky) chrbtice, artróza kĺbv končatín, osteoporóza, atď.

Bolesti hlavy rôznej príčiny

Bolesti hlavy môžu mať viycero príčin pochádzajúcich z rôznych štruktúr hlavy prípadnej krčnej chrbtice. Bolesť je mechanizmom, ktorý nás má varovať pri začínajúcom poškodení tkaniva. Pred liečbou bolestí hlavy predchádza dôkladné vyšetrenie s vylúčením iných závažných príčin (posttraumatické zmeny, zápaly, nádory, cievne zmeny) a taktiež funkčné vyšetrenie krčnej chrbtice.

Liečené prípady: bolesti hlavy rôznej príčiny, akútne aj chronické bolesti hlavy

Pooperačné stavy chrbtice a končatín

Liečené prípady: stavy po operáciách platničiek a iných štruktúr chrbtice, stavy po zlomeninách alebo vykĺbeniach  a iných poškodeniach horných a dolných končatín, po operáciách svalov, nervov, po náhrade kĺbov umelými implantátmi – endoprotézy bedrových (TEP), kolenných a prípadne iných kĺbov.

Poúrazové stavy chrbtice, končatín, endoprotézy kĺbov

Liečené prípady: vykĺbenia, podvrtnutia, pohmoždenia horných a dolných končatín. Zlomeniny horných, dolných končatín a chrbtice. Poškodenia svalov, kĺbov a nervov spôsobených úrazom.

Poruchy žíl, tepien a opuchy dolných a horných končatín

Liečené prípady: kŕčové žily, poruchy prekrvenia končatín, opuchy kĺbov, vredy predkolenia, lymfedémy dolných a horných končatín rôznej príčiny – po ožarovaní a chemoterapii nádorov prsníka alebo maternice a vaječníkov, prípadne po zápaloch kože.